Üheks peamiseks nõudmiseks on olnud Vilniuse trassile lisamine. Vilniuse trassile lisamine on keeruline ja põhimõtteliselt võimatu kuna TEN-T transpordivõrgustikus on äsja kokkuleppele jõutud Euroopa tasandil ja siis Leedu ei esitanud Vilniust põhivõrgu raudtee osana. Praegune valitsus arugmenteerib, et see on eelmise valitsuse otsus ja meile ei meeldi see enam, kuid nagu on Brüsselist juba signaal saadetud, siis poole mängu pealt enam reegleid ei muudeta ja Vilniuse lisamine ei ole reaalselt võimalik. Kui vaadata praegust Rail Baltica trassi pikkus Baltimaades, siis jaguneb ta enamvähem võrdselt kolmeks. Vilniuse lisamisel saaks Leedu suurema jupi euroraha kui ülejäänud Balti riigid, samuti muutuks kogu projekt kallimaks.
Vilniuse mitte-ühendamine ei ole probleemiks ka seetõttu, et Leedul on selge soov kujundada Kaunasest multimodaalne transpordisõlm. Vt varasemaid positusi sel teemal: Kaunase transpordikonverentsil kinnitas Leedu minister toetust Põhja-Lõuna suunalisele transporditeljele ja Rail Balticale ja Partsi printsipiaalne probleem.
RBR blogi seisukoht on, et Leedukad mängivad poliitilist pokkerit. Nad ei saa ise ka aru mida teha ja kuidas välja näidata, et "probleem" oleks "tõsine". Näiteks Kaunas millel on poliitiline toetus olemas, saatis Seimile kirja milles palus mitte muuta trassiotsust. Seim soovib täiendavaid tulude ja kulude analüüse. Poliitilised sõnavõtud on vihjanud, et kohtumisel võib tulla kokkulepe (kuigi see pole kindel). Kuna Leedul sisulist läbirääkimiste argumenti pole, siis oleks selline tulemus loogiline.
Jānis Eiduks vahendab twitteris Rail Baltica task force kohtumiselt foto, arutlusel on aktsionäride leping.
FOTO 1: Rail Baltica task force arutelu Vilniuses. Allikas: Jānis Eiduks. |
No comments:
Post a Comment