Hiljuti on Toomas Kümmel ja Hardo Aasmäe esitanud arvamusartiklis uue Poolat läbi trassi variandi kui see mis praegu on Euroopa transpordivõrgustikus TEN-T kokku lepitud:
"Leedu esmane
huvi on saada Kaunasesse kaupade ümberlaadimise keskus. Võimalik reisiliiklus
on kõrvaline. Põhjus on paljuski selles, et keskpikas tulevikuvaates ei pruugi
Tallinna ja Berliini ühendav raudtee üldse läbida Varssavit, kuna tegu on
ümbersõiduga. Kõige otsem tee on hoopis Šiauliai–Pagėgiai–Sovetsk
(Tilsit)–Kaliningrad (Königsberg)–Mamonovo (Heiligenbeil)–Gdańsk (Danzig)–Bydgoszcz
(Bromberg)–Kostrzyn (Küstrin)–Berliin.
Sarnast teed mööda läks ka sõjaeelne Tallinna–Berliini ekspress, mis jõudis siit ööpäevaga sihtpunkti. Lennuliikluse eelse ajastu kohta oli see kiire ühendus. Tulevikus oleks reisiliiklusel üle Kaliningradi/Königsbergi jumet nii Poola kui ka Saksamaa jaoks. Praegu neil tegelik huvi puudub ja meie oma Rail Balticuga neid ahvatleda ei suuda. Berliini–Kaliningradi (Königsbergi) reisiliin on juba Saksamaa ja Venemaa kokkulepe, mille kaal on midagi muud kui Rail Baltic. Hiljem selle liini otsa üks põhjasuunaline lisandus lükkida on juba üsnagi lihtne."
KAART 1: Suwalki uue raudtee peatuse asukoht. Tähistatud numbriga 1. Allikas. |
Nagu Suwalki raudteejaama uudis näitab, siis mingit Šiauliai–Pagėgiai–Sovetsk (Tilsit)–Kaliningrad (Königsberg)–Mamonovo (Heiligenbeil)–Gdańsk (Danzig)–Bydgoszcz (Bromberg)–Kostrzyn (Küstrin)–Berliin marsruudil Rail Balticu rajamise plaani Poolal pole. Poola transpordivõrgustiku skeemi on kujutatud järgmisel kaardil.
KAART 2: TEN-T transpordi põhivõrgustik Poola põhjaosas. Raudteed, sadamad, raudtee terminali. Allikas: Annex I - VOL 14. |
Allikad:
No comments:
Post a Comment