"Rail Baltic discussed, w/@MartinSchulz@SiimKallasEU and MEPs. Very important for Finland to be engaged in this. pic.twitter.com/GmKzowex0Z"
PILT 1. Allikas |
Petri kommenteerib, et Martin Schulz ja Siim Kallas räägivad Rail Balticust Europarlamendis ja et Soomel on väga oluline selles projektis osaleda. Pildil on näha ka Eestist valitud Tunne Kelam ja Ivari Padar.
Siim Kallas peab täna Euroopa ühendamise teemal kõne Euroopa Parlamendis. EL pressiteate kohaselt peab Kallas Rail Balticut Baltkumi ajaloo suurimaks taristuprojektiks. Baltimaadele polevat midagi poliitiliselt ja majanduslikult olulisemat kui omada häid ühendusi Euroopa tuumikuga. "Sel ajal kui Lääne-Euroopa muutub kasvavalt rohkem ühendatuks riskib hõredalt asustatud Ida-Euroopa jääda arengutest maha. Seda ei tohi lasta juhtuda. See on põhjus miks Rail Baltic peaks ehitatama nii pea kui võimalik," ütleb transpordivolinik Siim Kallas tänasel seminaril Euroopa Parlamendis. Fookus on praegu seatud prioriteetsetele projektidele et saada nõutav rahastus ja olla kindel, et Rail Baltic ehitataks valmis. Kuna võimalike projektide nimekiri on pikk, siis liikmesliigid peavad pingsalt nende prioriteetide üle mõtlema kuna konkurents Euroopa Ühendamise Rahastule (Connecting Europe Facility - CEF) on tihe, ütleb Kallas. "Ma ei jõua pisavalt rõhutada kui olulist rolli see uus raudtee kiirliin hakkab mängima üheksa transpordi võtmekoridori hulgas mis saavad Euroopa ühisturu selgrooks. See on nüüd liikmesriikide asi et teha koostööd ja asuda ehitama et Rail Baltic muutuks reaalsuseks,"ütleb Kallas
KOMMENTAAR: Nii Petri Sarvamaa kui Siim Kallase kommentaarid näitavad, et Rail Balticul on rahvusvaheline toetus ja suurem tähendus kui olla Eestis mõne linna vaheliseks ühenduseks. Samuti on mõned inimesed (ebaproportsionaalselt intensiivselt) tõstatanud barjääriefektide teema külamaastikul Eestis. Kindlasti tekitab Rail Baltica barjääriefekte, kuid Eesti riigile ja Eesti majandusele on palju suurem risk kui Kesk-Euroopa tõmbub aeg-ruumiliselt, sotsiaalselt ja majanduslikult kokku ning kasutab liikumiseks keskkonnasõbralikku transporti kuid Eesti jääb kaugeks, perifeerseks, vaeseks ja keskkonda reostavaks riigiks.
No comments:
Post a Comment