Leedu uudisportaal eVersus kinnitab, et Leedul puudub Rail Baltica osas plaan B.
18-19 Detsembril toimub Vilniuses järjekordne Rail Baltica task force kohtumine, et arutada 50 leheküljelise kolme Balti riigi ühisettevõtte aktsionäride lepingu küsimusi. Kuigi Eesti ja Läti on vastu Vilniuse lisamise plaanile, siis Leedukad ei soovi oma mõttest loobuda ja seega pole neil olemas ka plaani B. Leedu 2014 aasta eelarves on samas olemas rida ühisettevõtte kulude finantseerimiseks, seega kui ühisettevõtte aktsionäride leping saab allkirjastatud, siis oleks nad tööks valmis.
Lithuania Tribune vahendab aga BNSi teadet mille kohaselt Leedu transpordiminister Rimantas Sinkevičius´ sõnul võib olukord muutuda pärast kohtumist.
Kas see tähendab seda, et Leedukad bluffivad ja nad võivad ühisleppe allkirjastada? Vee sogamise võimalust indikeerib theInformationDaily.com artikkel Expansion of Rail Baltica is 'top priority' of Lithuanian government. Tegelikult nad saavad kasu olulisel määral läbi Kaunase
transpordikeskuse. "Nüüd tänu Euroopa laiusega raudtee pikendamiseni Kaunaseni mis on Leedu suuruselt teine tööstuslinn, saame endale suure inermodaalse terminali," ütles Leedu Transpordi ja Kommunikatsiooni ministeeriumi aseminister portaalile theInformationDaily.
Samuti märgib aseminister Arijandas Šliupas et Rail Baltica võib olulise osa kaubavedudest regioonis lükata maanteelt raudteele mistõttu väheneb CO2- ja kütuse kulu ning tõstab turvalisust maanteel. Leedu valitsus selgitab, et Kaunase trass kinnitati eelmise valitsuse poolt ja praegune valitsus ei olevat sellega enam nõus, isegi kui Euroopast tuleb signaale et sekkumine Vilniuse lisamiskes tuleb liiga hilja. Aseminister olevat Brüsselit rahustanud teatega et Leedu valitsus töötab koos ülejäänud Balti riikidega et leida lahendus.
Leedu "mure" seega ei ole ei arusaadav ega
põhjendatud. Nad teavad ise seda, et Rail Baltic toob neile kasu,
seda teavad ka teised. Kuna Leedu on saanud Kaunaseni ehitada EL rahadega ja oma jõududega samale trassile kahe rööpalaiusega raudtee (kuigi see on tehniliselt ebasobiv lahendus) mis sobib ka Euroopasse sõiduks, siis Leedu huvi protsessi takistada võib olla kantud lootusest et kui protsess praegu peatub, siis põhjast tulev kaup peab läbima Kaunases ümberlaadimise ja see tooks riigile kasu.
Leedukad teevad siin olulise vea: halb taristu ja aeglane ühendus ei too seda kaubavoogu ja reisijate voogu mida tooks uus kiire taristu.
Kas ühisettevõtte aktionäride leping kirjutatakse alla? 19. Detsember toob vastuse!
No comments:
Post a Comment