12.27.2013

Hololei Rail Balticust: raha õhku rippuma ei jää

Äripäev vahendab Henrik Hololei mõtteid. Hololei sõnul pole Rail Baltica realiseerimine juba ära otsustatud vaid nõuab riikide aktiivset tegevust.


"Raha ei jää õhku rippuma ega ootama, see läheb mujale," kommenteeris Hololei Leedu valitsuse jahedust raudteeprojekti vastu. "Mõned miljardid jäävad siia regiooni panemata."Leedu kõrval on suur küsimärk, milline saab olema Läti uue valitsuse suhtumine Rail Balticusse, lisas Hololei võrrandisse veel ühe võimaliku muutuja. "Uus valitsus ei pruugi olla seda meelt, et Rail Baltic on hea mõte," ütles Hololei.
Komisjon siin rohkem sekkuda ei saa, pall on liimesriikide poolel. Projekti järgmisele tasandile viimiseks on vajalik kolme riigi ühisettevõtte asutamine. Läbirääkimised ei ole lihtsad, möönis Hololei.

 RBR blog kirjutas äsja ka sellest miks Vilniuse lõigu lisamine on probleemne. Paistab, et Leedu on Vilniuse lõiku toomas ettekäändeks et anda suhteline eelis Kaunase transoprditaristule.

 Leedu peab pettuma kui ootab, et selline poliitika on pikas perspektiivis tulu toov. Kui Rail Baltic ei realiseeru nii et kasu saaks kõik osapooled, siis ei tule ka mingit kaupa raudteele. Rail Baltic on oluline vahend regiooni lõplikuks sidumiseks, kaubavahetuse ja vastastikuse suhtlemise edendamiseks. Ilma kiire taristuta ei liigu ka kaubad ega inimesed ja Leedu lootused Kaunase ümberlaadimisjaamade osas ei täitu.


------------------------

 Summary in English: Deputy secretary-general of European Commission Henrik Hololei says to Äripäev that Rail Baltica is not a done deal. European Commission has lots of opportunities and options when picking transportation investment. Real needs are significantly higher than available money, 26 bn Euros, for the next financial perspective. When Baltic countries does not get their act together, the money would be spent on other projects and the region will loose a few billion Euros. Latvia is a new questionmark besides Lithuanian non-constructive behavior lately. It is necessary to establish a joint venture between three Baltic countries to move ahead with the project. The European Commission won´t intervene here. The negotiations between Baltic countries won´t be easy.

The blog has written about the reasons why inclusion of Vilnius stretch is impossible at the moment. Rail Baltica must be built in a way it benefits all the stakeholders. Rail Baltica is an important tool for bringing greater cohesion to the region and raises mutual flows of cargo, - people, - and ideas. Lithuania would only fool itself when it hopes to build a Kaunas multimodal cargo loading/reloading center  - cargo and people won´t move between the countries without high speed infrastructure.

No comments:

Post a Comment