11.28.2013

Põhjamaade Investeerimispanga igaastane ajakiri kajastab Rail Balticut

Põhjamaade Investeerimispank (NIB - Nordic Investment Bank) on Skandinaavia ja Balti riikide ühine finantsettevõte ja kuulub Taanile, Eestile, Soomele, Islandile, Lätile, Leedule, Norrale ja Rootsile. NIB finantseerib projekte mis tõstavad Skandinaavia ning Balti riikide konkurentsivõimet ja parandavad keskkonnatingimusi. NIB annab oma klientidele era- ja avalikus sektoris pikaajalisi laene ja pangagarantiisid konkurentsivõimeliste turutingimustega. Pangal on laenutegevus nii liikmesriikides kui ka arenevates maades nagu Aafrikas, Lähis-Idas, Aasias, Euroopas ja Ladina-Ameerikas. NIB saab oma vahendid rahvusvahelistelt kapitaliturgudelt ja NIB-i võlakirjad on hea reitinguga.

 NIB Magazine on panga klentidele mõeldud iga-aastane trükis kus pank annab ülevaate oma tegevusest erinevatel turgudel. Kliendiajakiri moodustab samuti platvormi aruteludeks ja sisaldab intervjuusid olulistelt avaliku elu tegelastelt. Oma 2013 aasta ajakirjas kajastab pank Rail Baltica projekti. 2013 aasta ajakirja saab alla tõmmata siin.

Pealkirja all "Rail Baltica: küsimus ei ole mitte kas, vaid millal" kirjutab pank et kiiraudtee Tallina ja Varssavi vahel on lõpuks ometi pärast 20 aasta pikkust ähmast vormi täpsemat kuju võtmas. NIB leiab, et Rail Baltic on kolme Balti riigi sajandi projekt ja pretsedenditu mõjuga taristuprojekt mille mõju saab võrrelda raudse eesriide langemisega 1990-ndate esimeses pooles. NIB vahendab Leedu Raudtee (Lietuvos Gelezinkeliai) tegevjuhi Stasys Dailydka rahulolu, et vaadates Leedust näevad nad EL tasemel täielikku konsensust selle osas, et Balti riigid tuleb täielikult laiema EL raudtee taristuga integreerida. Dilydka mainib ka, et ei ole enam küsimust kas raudtee ehitatakse vaid küsimus on kuidas koordineerida tegevust kõigi osapoolte vahel.

NIB kirjutab, et enamus Rail Balticu projektist finantseeritakse EL poolt kuid ülejäänud finantseeritakse rahvusvahelistelt finantsinstitutsioonidelt võetud laenude ja erainvestorite abil. Näiteks on juba praegu Leedus NIB finantseerimas 123 km pikkuse Poola piir-Kaunas lõigu (euroopa laiusega) valmimist 114 miljoni euroga.

Järgnevas intervjuus Siim Kallasega lisab Kallas samuti, et 15% suurune omaosalus kaetakse laenudega kas NIB, Euroopa Investeerimis Panga (EIB) või teiste poolt. Kallas avaldab heameelt, et pärast keerulisi kõnelusi eelmisel aastal saab varsti asutada Riias projekti osaliste ühisettevõtte mille ülesandeks on äriplaani, projektidokumentatsiooni ja tegevusplaanide valmistamine ja protsessi juhtimine ning kapitali kaasamine. Pärast lõpliku trassivaliku kinnitamist valmivad järgmised ja lõplikud uuringud mis tegelevad täiendatud tulude-kulude analüüsi, detailse projektidokumentatsiooni ja keskkonnamõjude strateegilise hindamisega. Ning maa ostmisega. Kui kõik õnnestub plaanide kohaselt on Rail Baltic nii reisijatele kui kaubale kogupikkuses avatud aastal 2025 aasta lõpuks.

SKEEM: Rail Baltica projekti ajagraafik. Allikas: NIB


Rail Balticu kajastus NIB´i ajakirjas on oluline kuna riigid vajavad rahvusvaheliste arengupankade tuge projekti finantseerimisel. NIB´i soodsas toonis eelkajastus viitab võimalusele, et NIB on valmis projekti toetama.Samuti indikeerib tugevat toetust projektile rahvusvahelisel tasemel (mõned inimesed on üritanud väita, et RB projekt huvitab väheseid).

No comments:

Post a Comment