11.26.2013

Kaunase transpordikonverentsil kinnitas Leedu minister toetust Põhja-Lõuna suunalisele transporditeljele ja Rail Balticale

Vt ka seotud postitus Partsi printsipiaalne probleem
-----------------------------------------------------

Leedus, Kaunases, toimus täna Kaunase linnavalitsuse poolt korraldatud transpordikonverents ("Lietuvos transporto sistemos progresas: konkurencinio pranašumo stiprinimas") kus teemaks oli Kaunase muutumine multimodaalseks transpordi sõlmpunktiks laiemas transpordisüsteemis. Mitte ainult linna esindajad, vaid ka riigi tasandil ametnikud on seda meelt, et Kaunasest võiks kujuneda üks Leedu konkurentsivõimelisemaid transpordikeskusi ja regiooni liidreid. Tegelikult on see olnud Leedu pikajalisem strateegia (vaata nt Baltijos ekonomikos forume pristatoma Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus reikšmė regionui ja Susisiekimo ministras E. Masiulis: „Siekiame tapti transporto ir logistikos paslaugų centru Baltijos jūros regione“).

Kaunase Avalik Logistikakeskus (Public Logistics Center / Viešąjį Logistikos Centrą) intermodaalne Palemonase logistikakeskus ühendatakse Rail Baltia koridoriga. Lähedal on rahvusvaheline Via Baltica, leedusisene tähtis Vilnius-Kaunas-Klaipeda maantee, Kaunase vabakaubandustsoon ja lennujaam mis tõstavad Kaunase atraktiivsust. Leedukad hindavad, et dekaadi pärast võiks Kaunase logistikakeskus vahendada 20-30 miljonit tonni kaupa aastas. Samuti on leedukatel eesmärk järgida EL transpordialaseid aluspoliitikaid, et 2040 aastal oleks transporditud 50% kaubas mis liigub rohkem kui 300 km, keskkonnasõbralikul moel mistõttu vähenevad negatiivsed keskkonnamõjud ja liiklus maanteedel.

Leedu transpordiminister Rimantas Sinkevičius ütles Kaunase transpordikonverentsil, et transpordivõrgustikud on ühisturu arteriteks, Leedut läbib kaks rahvusvahelist transpordikoridori mis annab võimaluse Leedul saada oluliseks ühenduseks globaalses transpordiahelas. Samuti rõhutas minister, et Leedu on aktiivses riiki läbivate koridoride arendusfaasis ning ei ole mitte ainult Lääs<-->Ida suunalisest koridorist huvitatud vaid ka Põhi<-->Lõuna suunalisest ühendusest ning Rail Baltica aktiivne arendus Balti riikides parandab rongiteenuse kvaliteeti kaupadele ja reisijatele.

Eestis on logistikakeskus planeeritud Maardule lähedale.
KAART: Muuga kaubaterminalide võimalik asukoht. Allikas: Planeeringu kaardimaterjal.

Majandusliku mõju suurendamise eesmärgil oleks mõistlik kaaluda ka Pärnu lähedale kaubaterminali. Eriti võttes arvesse võimalikku merevedude kallinemis tänu IMO väävlidirektiivi mõjule.

Logistikakeskused ja multimodaalsed ühendused on vajalikud, et raudteest avalduks maksimaalne positiivne efekt majandusele.




Taustaks:
Leedus on riiklik logistikakeskuste toetamise programm "viešąjį logistikos centrą - VLC" (Public Logistics Center / Avalik Logistikakeksus). Vilniuse ja Kaunase VLC-d saavad valmis 2014, Klaipeda ja Śiauliai omad 2016. Täpsemalt saab lugeda Leedu Transpordiministeeriumi kodulehel

KAART: 4 peamist Leedu logistikakeskust. Allikas


Järgnevalt loetelu artiklitest mille juures on näha vastava linna logistikakeskuse pilt:







Allikad:


No comments:

Post a Comment