1.18.2015

Uue taristu hirmud

Rail Baltica kujutab endast Balti riikides taristut, mida varasemalt siinmail nähtud pole. On loomulik, et uued asjad tekitavad küsimusi ja hirme.

Tänapäeva standarditele vastav ja kaasaegsetel tehnilistel võimalustel ehitatud kiir-raudtee ei ole midagi muud kui tavaline taristu, mitte hirmus asi. Järgneval fotol on näha varases planeerimisjärgus raudtee illustratsiooni. Umbes nii hakkab Rail Baltica Eestis välja nägema.

Foto 1. Rail Balica võimalik väljanägemine Eesti. Allikas: Hendrikson & Ko
Sellist taristut on aga Eesti juba praegu täis. Midagi eripäraselt ohtlikku Rail Balticas ei ole. Uus Tallinn-Tartu maantee on samalaadne. Tegelikult märgatavalt kahjulikum loodusele ja inimestele kuna okupeerib laiemalt maapinda. Lisaks on seal juba realiseeritud üledimensioneeritud ümbersõidud ja viaduktid, barjäärid, aiad ja looduse läbistamine mida pannakse süüks Rail Balticale.

Raudtee puhul võib vaadelda ka muid küsimusi. Näiteks müra, vibratsioon, barjäärid.


Müra kohta näide Köln-Frankfurdi raudteelt.

VIDEO 1


* Uue kiirrongi müra uuel taristul meenutab sahistamist mitte Eestis seni tavapäraseks olevat erinevatest rööbastest üle sõitmisega tekkivat rütmilist heli.
* Rongi heli kaob koheselt kui rong on möödas. Kui rongide liikumistihedus on iga 2 tunni tagant, siis on müra seisukohast tegemist minimaalse häiringuga ja sedagi vahetult raudtee kõrval elavale inimesele, sest müra vähendab ka distants raudteest, kõrghaljastus ning majade endi seinad ja aknad. Neid inimesi kes saavad kannatada rongi mürast on reaalselt väga vähe.
* Läheneva rongi müra on pikemalt kuulda kui rong saabub tunnelist. Eestis aga tunnelite vajadus puudub.
* Videos on ka näha eksperimenti kus inimesed jätkavad rääkimist sel ajal kui möödub kaubarong. * Võrdluseks tuuakse õhkutõusva lennuki müra, mis on palju valjem ja kestab ka kauem.
Lisaks tutvustatakse videos spetsiifilisi lahendusi häiringute vähendamiseks. Näiteks müraseinte ehitamine. Samuti on olemas spetsiifilised lahendused ballasti, rööbaste ja liiprite ehitamiseks, et vähendada keskkonda reostavat müra või vibratsiooni, mida vanadel vene standardil ehitatud raudteedel kasutatud pole.

VIDEO 2


Videol 2 on näha võrdlus kiirtee ja kiir-raudtee vahel. Video kommentaarina on lisatud järgmine selgitus: "Kas Eurostari kiir-rong sõidab siin umbes 160-ga? Kui mürarikas on mitte eriti ummikus maantee pühapäeval? Maantee tekitab pideva ja ühtlase mürafooni öösel ja päeval. Kaasaegsemad kiir-rongid kui eelmise põlvkonna Eurostarid on veelgi vaiksemad kuna nende aerodünaamika ja tehnoloogia on veel parem. Kui kaua on seda rongi kuulda, umbes 10 sekundit? Samuti, kui väike on füüsiliselt maastiku läbimine ja pindala mida kaks taristut enda alla võtavad? Näiteks raudtee võrreldes maanteega, milline on tulevik? Kuhu ülejäänud maailm transpordivallas investeerib? HS2 protestijad, pange tähele!"

Sama selgitus on asjakohane Eestis. HS2 on Inglismaa kiir-raudtee projekt. Inglismaal on asustus palju tihedam ja maastiku ning asulate läbimise probleem palju teravam ja kallim võrreldes Eestiga. Seal on tõesti palju probleeme.


VIDEO 3

Videol 3 on näha müramõõtjaga kiirtee ääres kõndivat meest kes näitab müratõkke seina mõju üldise mürafooni vähendamisele. Müratõkke seinad leevendavad oluliselt müra.

Vibratsiooni probleem mõjutab reaalselt väga väheseid inimesi.
Barjäärid mõjutavad suuremat hulka inimesi, kuid praegu avaldatud kaartide põhjal on näha, et enamus olulisi liikumisteid on juba lahendatud ülesõitudega. Seega autoga sõitjad barjääre reaalselt ei taju. Ega nad mööda metsa ja põldu nagunii ei sõida, vaid kasutavad ikka sedasama teed.
Kohalikud inimesed peavad aga juba praegu nõudma raudtee alt läbikäiku jalgraja näol. Nii saavad nad lihtsama vaevaga külastada oma tuttavaid teisel pool raudteed.

------------------------

 Summary in English: Rail Baltica is a new type of infrastructure never seen before in Baltic countries. It is natural that new things cause anxiety and doubt.

A new high speed railroad built in accordance with modern standards and technical solutions is nothing more but just another piece of infrastructure. Nothing terrible.


Photo 1. Rail Baltica´s possible appearance in Estonia. Source: Hendrikson & Ko
 Photo 1 (see above) is an illustration of Rail Baltica in early planning phase in Estonia. This is how Rail Baltica would look like in the future in Estonia. But Estonia is already filled with that kind of infrastructure. Rail Baltica is not especially terrible. New Tallinn-Tartu 2+2 motorway is similar. Actually it is more disturbing to nature and local citizens. Already built sections and the sections to be built in the future of Tallinn-Tartu motorway have over-sized bypasses, barriers, fences and go through nature. But that is what is being blamed on in the case of building Rail Baltica.

Construction of a new high speed railroad could raise various topics, such as noise, vibration, barriers etc.

VIDEO 1



VIDEO 1 (see above) shows an example from Cologne-Frankfurt high speed railroad track.

* Noise from new high speed rail reminds swishes and not the usual rhythmical noise that railroads in Estonia still make.
* The noise disappears right after the train passes by. When Rail Baltica trains go after every 2 hours then disturbances are quite insignificant when we talk about noise distraction. People living right next to the railroad are the only one who would be influenced the most. People living farther away do not hear the noise since distance from the railroad, trees and walls of their homes reduce the noise significantly. The number of people who would negatively influenced by the noise is small in reality.
* Incoming train is longer audible when the train approaches from a tunnel. But there is no urgent need for tunnels in Estonia.
* Video contains an experiment where people carry on talking when freight train passes by. Airplane noise is shown as a comparison. Airplane noise is both louder and lasts longer than noise from trains.
Video features various solutions for diminishing unfavorable impacts. For example construction of noise wall or noise barriers. In addition various specific technical solutions for building rails, ballast and other parts of the structure are available to reduce noise, vibration and other negative impacts. Old russian standard railroad does not have that kind of solutions.


VIDEO 2


VIDEO 2 features comparison of motorway and high speed rail. Description of the video:  "Eurostar doing 160mph-ish? How noisy is the not too busy road on a Sunday? Road provides a continuous drone day and night. More modern high speed trains are even quieter than the now ageing eurostars due to advances in aerodynamic technology. How long is the train audible for, 10 secs? Also how small is the physical footprint of the new line on the environment compared to a road, where is the future? Where is the rest of the world investing their transport future in? HS2 protestors take note!"


Similar explanation is appropriate in the Baltics. HS2 is England high speed rail project.


VIDEO 3

Video 3 (see above) shows a man with noise level measurement device walking next to a motorway. Video shows the noise reducing effect of noise walls.

Vibration is real concern for very few people.
Barriers influence far more people, but planning maps published until today show that most important roads have overpasses. Therefore car drivers do not perceive railroad as a barrier. Car drivers drive only on the roads and not in the woods. Local citizens must demand locally important underpasses for bicycles and pedestrians. So they could more easily visit their friends and relatives on the other side of the railroad.

No comments:

Post a Comment