12.12.2014

Suurbritannia raudteesektori ettevõtete töösõit Baltikumi tutvumaks Rail Baltica rajamise võimalustega

Suurbritannias tegutsev Raudteetööstuse Assotsiatsioon (Railway Industry Association - RIA) korraldab oma liikmetele 19 - 21 Jaanuaril kontakt- ja infoväljasõidu Baltikumi, et tutvuda Rail Baltica rajamise võimalustega. RIA on raudteede valdkonnas tegutsevaid Suurbritannia ettevõtteid koondav organisatsioon kuhu kuuluvad raudteedele vajalike kaupade ja teenuste tarnijad, varustuse tootjad jne. Organisatsiooni kuulub umbes 180 liiget kes katavad kogu raudteede ehitamiseks ja opereerimiseks vajalike kaupade ja teenuste tarneahela. RIA on esinduslik organisatsioon kuna tema liikmed moodustavad suurema osa Inglismaa raudteekaupa tarnivate ettevõtjate müügitulust, enamik suuri firmasid on liikmed ja lisaks ka paljud väikeettevõtted.

Väljasõidu eesmärk on saada otsekontakte Rail Baltica protsessi juhtivate ametnikega ja samuti regioonis asuva teemakohase tööstusega.

Lisaks Rail Baltica temaatikaga tutvutakse ka muude regiooni raudteeprojektidega, nagu näiteks raudtee elektrifitseerimise projektidega Lätis ja Leedus, oluliste raudtee sõlmpunktide ja peatusealade ehitamiste või rekonstrueerimistega, uute raudteede ehitusega ja veeremi remondiga.

Programmi kuuluvad tõenäoliselt muuhulgas kohtumised:
* Rail Baltica projekti oluliste osapooltega
* kohalike raudteevaldkonna regulaatoritega
* kohalike võtmeinimestega raudtee valdkonnas
* erinevatel kontaktüritustel

Missioon on Riias 19 Jaanuaril, Tallinnas 20 Jaanuaril ja Vilniuses 21 Jaanuaril.

Registreerimiseks palun vaata siia.


Rail Baltica teemalised teavitus- ja kontaktmessid on väga olulised ja protsessi järgmistes faasides peaks kohalikud Balti projektijuhid ka ise tegelema aktiivse kontaktide otsimisega. Väliskontaktid on olulised mitmel põhjusel:
* Rail Baltica raudtee rajamine eeldab Euroopa laiusel ja tehnoloogiaga raudtee rajamist. Eestis ja Ida-Euroopas pole see tehnoloogia seni olnud igapäevaselt kasutusel kuid Lääne-Euroopa ettevõtetele tavapärane. Lääne-Euroopast on võimalik saada puuduvat kompetentsi ja tehnoloogiat.
* Suurem konkurents ehitajate ja tarnijate vahel aitab kontrolli all hoida raudtee ehitamise lõpphinda

Kohalike ametnike oluline töö on raudtee ehitamise hanke eel koostada võimalikult täpselt raudtee rajamiseks vajalike tööde nimekiri ja selle tutvustamine kohalikele ehitusettevõtjatele ja raudtee valdkonna ettevõtetele. Mida paremini on kohalikud ettevõtjad informeeritud raudtee rajamiseks vajalikest tööetappidest, seda paremini saavad nad osaleda hangetel ja/või on neid kergem kaasata allhankijatena. Nii jääb rohkem raha piirkonda. Rail Baltica rajamine on suuremahuline projekt ja see mõjutab olulisel määral riikide majandusarenguid positiivselt juba projekti ehitamise faasis.

------------------------

Summary in English: The Railway Industry Association (UK) organizes a Rail Baltica trade mission to Latvia, Estonia and Lithuania. The Railway Industry Association is the representative body for UK-based suppliers of equipment and services to the world-wide industry. It has around 180 member companies, active across the whole range of railway supply. That range is exceptionally diverse and includes many skills and resources which were previously part of the national railway undertaking but which now operate commercially in the private sector. For further information, please see here.
For registration, please see here.

Rail Baltica trade fairs and informative events are very important and local project managers should be very busy in the following phases of project development to organize such events. Foreign contacts are important for various reasons, such as:
* Rail Baltica uses different track gauge and technology compared to current railroads in the Baltics. But that kind of technology is in everyday use in Western-Europe.
* greater competition among suppliers and construction companies helps keeping costs under control.

Local officials should prepare and compile as detailed description of railroad construction tasks as possible and introduce that to local suppliers and builders as well. The more local companies are aware of the requirements and about construction tasks, the more money remains in the Baltic states since local companies can take part of construction works. At least as a subcontractor. Development of Rail Baltica railroad is a large grand-scale project for Baltic states and it would have positive macroeconomic influences already during construction phase.

Source

No comments:

Post a Comment